Adam­ski-folk fup­per læser­ne!

I det sene­ste num­mer af bla­det UFO-Kon­takt, som udgi­ves af IGAP (Inter­na­tio­nalt Til­væn­nings­pro­gram), brin­ges et flot far­ve­fo­to med en opsigtsvæk­ken­de bil­led­tekst.
 

 

I tek­sten til det­te foto skri­ver UFO-Kon­takt:

„Oven­stå­en­de pragt­ful­de foto er taget af Bob­by Garcia, da hun for nylig var ude på en mis­sion, og det fik før­ste­præ­mi­en i tids­skrif­tet Avi­a­tion Week & Spa­ce Tech­no­lo­gy’s mili­tæ­re kate­go­ri og blev bragt den 23. decem­ber 2002. Fly­et er et B‑2 ste­alth bom­be­fly. Det vides, at B‑2 har anti­tyng­de frem­drift, som det slår over på, når den først har hævet sig fra jor­den på kon­ven­tio­nel vis. Iføl­ge Edgar Rot­hs­child-Fou­che, der arbej­der under en kon­trakt med for­sva­ret, og som har beskre­vet et lig­nen­de system på det tre­kan­te­de TR3‑B anti­tyng­de­far­tøj, bør man læg­ge mær­ke til koru­na­en omkring fly­et, der opstår, når det skif­ter fra jet­drift til anti­tyng­de­drift. Far­tø­jets vægt redu­ce­res med 89 % eller mere, og sam­ti­dig kan det på grund af det opstå­e­de vaku­um opnå hastig­he­der, der over­sti­ger Mach 40 (45.000 km/t). Til­sendt fra Dr. Boylan.“

Hvis bil­led­tek­stens ind­hold stod til tro­en­de, vil­le vi i sand­hed stå over for en sen­sa­tion: „anti­tyng­de­drift“ og hastig­he­der på „45.000 km/t“! Men ak, UFO-Kon­takt har end­nu engang bragt en fan­ta­si­fuld tekst, som byg­ger på ønske­tænk­ning uden sam­men­hæng med vir­ke­lig­he­den. Ale­ne det, at „Dr. Boylan“ angi­ves som kil­de, bur­de have fået de gode folk fra UFO-Kon­takt til at tæn­de advar­sels­lam­per­ne! Om tek­sten brin­ges af ond vil­je eller blot af uvi­den­hed og mang­len­de efter­forsk­ning, skal jeg lade være usagt, men blot 10 minut­ters søgen på inter­net­tet brin­ger helt andre facts frem i dagens lys.

Det flot­te foto af B‑2’eren kan blandt andet ses på hjem­mesi­den http://www.uss-rangerguy.com/b_2condensation.htm, hvor den til­hø­ren­de tekst for­tæl­ler:
„Bob­bi Garcia who shot a fabulous pho­to of the B‑2 high spe­ed, low level, shed­ding con­den­sa­tion when she was flying cha­se on a recent mis­sion. Her shot was awar­ded 1st pla­ce in Avi­a­tion Week & Spa­ce Tech­no­lo­gy’s Mili­tary Cate­gory and will appear in the maga­zi­ne on 23 Dec 02.“

Den flot­te kor­o­na omkring fly­et består af vand­damp. Fly­ets hastig­hed, luf­tens fug­tig­hed, tryk­for­hold m.m. ska­ber kon­den­se­ring. Damp­sky­en kan have man­ge for­skel­li­ge for­mer og opstå både ved lave hastig­he­der, og når et fly gen­nem­bry­der lyd­mu­ren. På inter­net­tet fin­des der utal­li­ge fotos af fly med kon­dens­stri­ber ved vin­ge­tip­per­ne eller „kor­o­na­er“ omkring fly­et (vi brin­ger blot et lil­le udpluk i den­ne arti­kel). Skal man føl­ge UFO-Kon­takts måde at ræson­ne­re på, bur­de alle dis­se fly være anti­tyng­de­far­tø­jer med top­ha­stig­he­der på op til Mach 40!

Man kan læse mere om teo­ri­en bag dan­nel­sen af kon­den­se­rings-fæno­me­ner­ne på:
http://www.eng.vt.edu/fluids/msc/gallery/conden/pg_sing.htm

An F/A‑18 Hor­net assig­ned to Stri­ke Figh­ter Squadron One Five One (VFA-151) bre­aks the sound bar­ri­er in the ski­es over the Paci­fic Oce­an, July 7, 1999. VFA-151 is cur­rent­ly deploy­ed with USS Con­stel­la­tion (CV 64). U.S. Navy pho­to by Ensign John Gay. [990707-N-6483G-001] July 7, 1999. Not only were the water vapor, den­si­ty and tem­pe­ra­tu­re con­di­tions just right, but the­re just hap­pe­ned to be a came­ra in the vici­ni­ty to cap­tu­re the moment. The F‑18 is actu­al­ly in tran­so­nic flight, with nor­mal sho­ck waves ema­nat­ing from behind the cano­py and across the wings and fusela­ge. The con­di­tion will last for only an instant, and once super­so­nic flow exists com­ple­te­ly aro­und the aircraft, sharp-ang­led sonic cones repla­ce the nor­mal sho­ck waves. The odds of get­ting a shot like this are stag­ge­ring.

(Play movie over to appre­ci­a­te the full effects: http://www.uss-rangerguy.com/amazing.htm)

Con­den­sa­tion Over a B1 Bom­ber. The pho­to reve­als the con­den­sa­tion clouds for­med on a B1 bom­ber in tran­so­nic flight. The pic­tu­re was taken by Gregg Stans­be­ry at the Pensa­co­la Beach Airs­how (July 12, 2002) in Pensa­co­la, Flo­ri­da.

 

 

 

 

Bliv støt­te­med­lem for SUFOI

Vil du støt­te sag­lig og nøg­tern for­mid­ling af viden om ufo­er? Så vælg en gra­tis bog, og tegn et støt­tea­bon­ne­ment for SUFOI for Dkr. 400,- pr. år.

Hvert år mod­ta­ger du efter­føl­gen­de:

  • En af vores nye­ste, tryk­te udgi­vel­ser om ufo­myten
  • 4 årli­ge onli­ne­mø­der — og adgang til opta­gel­ser af tid­li­ge­re møder
  • Rabat­ko­der til gra­tis down­lo­ad af udvalg­te e‑bøger fra vores butik
  • SUFOI’s års­rap­port, som opsum­me­rer den for­gang­ne år

Vælg din før­ste gra­tis bog neden­for — og tegn abon­ne­ment i dag:

Den sto­re ufo-afslø­ring

Tro­en på, at Jor­den får besøg ude­fra, har fun­det vej til den ame­ri­kan­ske kon­gres. Både Pen­ta­gon og NASA har ned­sat eks­pert­grup­per til at udfor­ske, om der er noget om snak­ken. Og det lig­ger i luf­ten, at sand­he­den snart bli­ver afslø­ret.

Eller hand­ler det i vir­ke­lig­he­den om noget helt andet?

Temp­let og Gra­len

I den­ne bog påvi­ser Klaus Aars­l­eff bl.a. nog­le under­li­ge lig­heds­punk­ter mel­lem ste­nal­der­kul­tu­ren på Mal­ta og en til­sva­ren­de 5.000 år gam­mel kul­tur i Irland. Samt ser nær­me­re på en mas­se andre legen­der, hel­lig­dom­me og relik­vi­er, der kred­ser om ønsket om udø­de­lig­hed.

Hvor er de hen­ne?

Claus Hem­mert Lund har skre­vet en glim­ren­de bog om, hvad nog­le men­ne­sker tro­e­de engang om liv i Mæl­ke­vej­en, hvad man­ge fore­stil­ler sig i dag, og hvor­dan viden­ska­ben i dag opstil­ler betin­gel­ser for liv og udfor­sker Uni­ver­set med bl.a. rum­son­der og telesko­per.” Citat fra anmel­del­sen i UFO-Mail 391.

UFO’er — myter og viden

Bogen er udgi­vet i anled­ning af SUFOI’s 60 års jubilæum.

Den inde­hol­der spæn­den­de artik­ler om ufo­myten og dens udvik­ling, og sam­ler op på den viden, for­e­nin­gen har sam­let om ufo­er. Og tager nog­le af de mest kend­te ufo-obser­va­tio­ner gen­nem tiden op til for­ny­et revi­sion.